Coaching voor jou

Heb jij steeds meer last van je lijf en herken je een of meer van de volgende klachten?

Ik voel me:

  •  Steeds minder blij met hoe mijn lichaam functioneert
  • Niet fit.
  • Vermoeid omda ik slecht slaap
  • Beroerd omdat ik lig te piekeren over de steeds grotere moeite die mij het kost om te functioneren.

Ik heb:

  • geen tijd voor het klaarmaken van gezond eten.
  • een negatief gevoel over mijn leven.
  • een negatief gevoel over mijn lijf.
  • de angst niet meer serieus te worden genomen als ik  niet meer met alles kan meedoen.
  • stress over de toekomst, omdat mijn lijf  het steeds meer laat afweten.
  • chronische lichamelijke klachten, waar ik steeds meer last van krijgt.
  • angst mijn baan te verliezen.
  • moeite mij  in te houden als het gaat om snoepen/eten/drinken
  • het gevoel dat ik een slappeling ben.
  • de wens om te sporten, maar ik kom er nooit toe.
  • het gevoel dat ik mijn leven niet onder controle heb.

Wie zoek jij? Ik zoek:

  • iemand die mij  helpt beter om te gaan met lijf en leven
  • Handvatten om beter te functioneren in mijn privé leven en op mijn werk.
  • Een coach die niet alleen deskundig is, maar zich uit eigen ervaring in mijn situatie kan verplaatsen

Wat wil jij? Ik wil:

  • Een fit en gezond lichaam
  • Controle over mijn leven
  • Weer met gemak aan het werk.
  • Vertrouwen hebben in de toekomst.
  • Het gevoel hebben dat ik mee kan blijven doen, ook als ik lichamelijke klachten heb.
  • Geen lichamelijke klachten hebben.

Ik begrijp:

  • Natuurlijk begrijp ik dat dit niet van de ene op de andere dag mogelijk is, maar ik wil een stijgende lijn zien.

Maar:

  • Ik wil weer plannen durven maken voor mijn leven.

Ik help jou het volgende te bereiken:

  •  Grip op je leven, zodat je weer kan bewegen richting een gezonder en fitter lijf.
  • Het vertrouwen dat fysieke klachten jou niet tot weinig gaat belemmeren in je werk.
  • Veel beter om te gaan met vermoeidheid, pijn en ongemak.
  • En steeds minder last van vermoeidheid, pijn en ongemak.
  • Beter omgaan met je lijf.
  • Meer open durven zijn over je gezondheid zodat je niet langer het gevoel hebt er alleen voor te staan.
  • Weten je moet doen om met jouw lijf alles uit het leven te halen.
  • Je hebt de tools in handen om dit op een praktische manier vorm kunt geven.

Jij wilt graag geholpen worden, omdat:

  • Je er alles voor over heb om je steeds beter te voelen
  • Lichamelijke klachten voor jou  een pittige uitdaging zijn, die je, met de juiste hulp, kan overwinnen.
  • Jij gemotiveerd bent alles aan te pakken, zodat het leven weer een feestje wordt.
  • Bang voor  om te vallen en weer op te staan ben je niet

Wie kan ik niet helpen?

  • Mensen die zichzelf als slachtoffer zien
  • Mensen die over zichzelf zeggen: "Zo ben ik nu eenmaal" en dus geen groei-mindset hebben. Wat is een groeimindset? Lees nog even door voor de uitleg over een groeimindset.

Skype, Zoom of Face to Face afspraak

Tijdens een Face to Face afspraak, gaan we efficiënt aan de slag. Jouw leerdoelen gieten we in een concreet actieplan, waarmee je thuis zelf aan de slag kan gaan. We stellen prioriteiten: Wat moet er zo snel mogelijk gebeuren en wat kan nog even wachten. Vage plannen om je leven beter te maken laten we achter. Je kunt direct starten met het actieplan. Als je dat wilt, fungeer ik als jou stok achter de deur.

Voor een Face to Face afspraak kom je naar mij toe. We spreken elkaar dan aan de keukentafel. Ik woon in Broek in Waterland, vlak bij Amsterdam.

Bus
Elke 20 minuten rijdt een bus vanaf Amsterdam CS. Vanaf de bushalte is het 12 minuten lopen naar mijn huis. Als je slecht ter been bent, haal ik je van de bus.

Auto
Ook met de auto is het geen enkel probleem om in Broek te komen en gratis voor de deur te parkeren.

Skypen of Zoomen kan natuurlijk ook

Als je wat verder weg woont.

Of als je het erg druk hebt.

Of als je slecht ter been bent.

Geen enkel probleem. Skypen is een uitstekende manier om te  communiceren. Sinds ik niet goed meer kan lopen, verlopen steeds meer van mijn contacten via Skype. Het plezierige van Skype:

  • Geen reistijd
  • Sommige mensen zijn bang dat het onpersoonlijk is, maar mijn ervaring is dat het juist wel persoonlijk is.
  • Je concentreert je helemaal op het gesprek en bent minder snel afgeleid door dingen die je om je heen hoort en ziet.
  • Bijzonder is dat je elkaar echt moet laten uitpraten, want door elkaar heen praten, dat trekt Skype niet.
  • Je ziet elkaar online, face-to-face.  Ook dat is goed voor de focus, want je hoeft niet weg te lopen om koffie in te schenken.

  

Je kunt meedoen met mijn Zevensprong naar een weergaloos leven.

  1. Na afloop van de Zevensprong zul je inzicht hebben over hoe je optimale controle kunt hebben over je lijf.
  2. Je zult meer profiteren van alle mogelijkheden die je hebt.
  3. Je zult genieten van gezonder leven en meer te bewegen, omdat het de manier is die bij jou past.
  4. De Zevensprong naar een weergaloos leven met een lastig lijf zul je omarmen, omdat ze je in staat stelt je levenskwaliteit sterk te verbeteren. Je leven wordt veel fijner.
  5. Je zult niet mee bang zijn voor de toekomst, omdat je controle hebt over lijf en leven.

 De zevensprong naar een weergaloos leven.

heb ik speciaal ontwikkeld voor jou: professional die optimaal wil blijven werken, ondanks fysieke klachten.

Welke 7 stappen zijn dat dan?

1. Stel je mindset in op groei.

Een groei mindset  is het vertrouweng dat je altijd kunt leren en verbeteren. Natuurlijk voel je je weleens rot, omdat je lichaam je in de steek laat. Maar jouw streven is zoveel mogelijk controle  te houden of  terug te krijgen over je lichaam en je geest. Je hebt vechtlust. Soms zit de vechtlust diep weggestopt, maar de kern is er altijd. Jij wilt geen slachtoffer zijn.

2. Voeding als gezond feestje

Voeding is nummer 2 van de zevensprong. Het is zo belangrijk, maar je levenskwaliteit holt achteruit als je er niet goed mee omgaat.

Tegelijkertijd is het belangrijk dat je geniet van lekker eten en dat kan heel goed met gezond eten.

Over voeding is het laatste woord nog niet gezegd en iedereen heeft er een mening over. Mijn kennis over voeding kan jou helpen de juiste keuzes te maken. Ik baseer mij op alles wat ik weet over wetenschappelijk onderzoek en wat ik heb geleerd bij mijn opleidingen voedingsleer en  voedingscoach. Ik ben geen aanhanger van voedselhypes. Maar ik lees alles wat los en vast zit, dus ik kan je er altijd meer over vertellen, als je daar behoefte aan hebt. Er zijn een paar basis-elementen om je aan het houden om gezonder te eten: Eet meer groenten (verdubbel het aantal groentemomenten per dag. Ontbijt en lunch zijn ook blij met groenten), eet minder vlees. Maximaal 3x per week is echt genoeg. En tenslotte:eet geen producten met meer dan 5 ingrediënten, of ingrediënten die je niet begrijpt. Dat betekent in de praktijk: sla de middenpaden van de supermarkt over. Dat zijn de paden met bewerkt voedsel en die zijn werkelijk nergens goed voor. Als je toch bewerkt voedsel wil eten, kies dan voor biologisch en bekijk kritisch de ingrediëntenlijst voordat je het aanschaft.

3. Bewegen op jouw manier

Of je nou een bankzitter bent, of een sportfanaat. Het is belangrijk dat je beweegt. Het accepteren dat je niet meer een triathlon kunt lopen is net zo goed een leerproces, als het opbouwen van een conditie. Ik help jou zowel met actiever worden als met het accepteren van je grenzen.

4. Heerlijk werken nu en later

Je energie beter verdelen over de dag, grenzen voelen en aangeven, een andere dagindeling. Omgang met collega's. Soms is het een kwestie van samen kijken naar wat er mogelijk is, om veel te verbeteren in je werkdag. Soms gaat het om vooruit kijken. Hoe blijf ik zo lang en goed mogelijk functioneren in mijn werk? Hoe wil ik mij ontwikkelen? We gaan kijken wat voor jou de beste werksituatie is.

5. De mensen in jouw leven

Je geliefde, je familie, je vrienden. Heb je de steun die je nodig hebt, of moet je jezelf voortdurend forceren om 'mee te kunnen doen?' Kun je met je partner praten? Eis je teveel van jezelf of eisen anderen dat?

6. Vermoeidheid en pijn de baas.

Moe

Moe zijn is hèt probleem van deze tijd. Je verlangt naar de energie die je vroeger had. Hoe kun je zoveel mogelijk energie terugkrijgen. Ik kan niet beloven dat alle vermoeidheid verdwijnt, wel dat je optimaal gebruik gaat maken van de energie die je wel hebt.

Pijn

Hoe ga je om met pijn? Slik je sloten pijnstillers? Of wil je er echt iets aan doen? Pijn kan je leven helemaal tot stilstand brengen. Het is belangrijk dat je er mee om leert gaan, zodat je je er minder klein door laat maken.

Gebruik je slaappillen of drink je te veel, of allebei? Daar kunnen we wat aan doen. Met de Zevensprong wordt dat gemakkelijker dan je ooit had gedacht.

7. Wat je hebt bereikt en de toekomst.

Duurzaamheid het belangrijkste: Hoe houd je het vol? Ik heb mij lang verdiept in volhouden en doorzetten. Ik begreep niet waarom ik soms heel goed kon doorzetten, soms niet eens begon en er andere keren steeds stagneerde in mijn goede voornemens. Dat weet ik nu wel. Ik help je wat je bereikt hebt vast te houden en in te passen in een optimale leefstijl om optimaal te blijven werken .

Ik wil niet alle 7 stappen volgen

Je hebt misschien helemaal geen zin om gezonder te gaan eten. Sporten? Je moet er niet aan denken.

Juist voor jou heb ik de 7 stappen ontwikkelt. Het gaat namelijk bij gezondheidsklachten boven alles om balans. Jij bent bij mij terecht gekomen, omdat het niet lekker loopt. Je ervaart veel spanning in werk of leven of allebei en om jou goed te kunnen helpen is de balans tussen bewegen, voeding, omgaan met dierbaren en collega’s de essentie.

Die balans tussen al deze 7 aspecten van je leven gaan we opzoeken. Heb je een hekel aan sporten? Er zijn zoveel manieren van bewegen die goed voor je zijn. Geen tijd om te koken? Geen zin om te koken? Voor jou is er ook een manier van eten bereiden die noch veel tijd, noch veel moeite kost. Ga je vaak uit eten? Geen probleem. Het is echt niet moeilijk om er een gezonde leefstijl op na te houden, als je veel buiten de deur eet.

Wat wel belangrijk is:

Wat wel belangrijk is: zie jouw leven als één geheel. Het heeft weinig zin om wel te bewegen, maar elke dag hamburgers te eten. Het heeft ook weinig zin om wel elke dag salade te nuttigen, maar de spanningen op je werk te negeren. Het heeft weinig nut om dagelijks te wandelen en nooit na te denken over je toekomst.

Dat bedoel ik dus: Je bent één mens. Alles wat jij in je leven doet of laat hangt met elkaar samen.

Het is als het lopen op het slappe koord

Je kunt er alleen op lopen als alles in balans is: evenwicht, links en rechts, de juiste balanceer stok, je uithoudingsvermogen, je training, de juiste spanning van het koord. Voeding, beweging, relaties, werk: Alles moet optimaal samenwerken anders val je naar beneden.

Hier wil ik meer over weten

 

Gratis Beter werken sessie

Schrijf je in

Kitten

Kost het jou fysiek steeds meer moeite om te werken?Laat je lichaam het steeds meer afweten? Verlang jij naar meer energie, minder tijd verdoen met piekeren , omdat je het vertrouwen in jezelf en in de toekomst hebt teruggevonden? Schrijf je hier in voor een gratis Beter werken sessie van 30 minuten via Skype. Let op: Er zijn slechts een beperkt aantal plekken voor een Beter Werken sessie per maand.

Ik heb een hekel aan spam. Uitschrijven is gemakkelijk. Powered by ConvertKit
Skype vrouw

Coaching voor werkenden met een chronische ziekte

werkgever-handenschudden-online-300x200

Een win-win-situatie voor werkgever en werknemer.

Strongpeople

Veenderijgouw 34
1151 GC Broek in Waterland
Tel: 06-40033537
info@strongpeople.nl

Coaching via Skype

Laten we skypen: we kunnen elkaar zien èn horen, het is gratis en gemakkelijk. We kunnen ook afwisselen: face-to-face afspraken en skypen.

Social Media

Meditatie challenge

Vrouw_mediteren_benen_naast_elkaar_200px

De 7 dagen challenge mediteren, juist als je denkt dat mediteren niet voor jou is.

Als je af wilt van slecht slapen, pijnen en stress, leer dan mediteren.


Ik hou niet van spam. Uitschrijven is gemakkelijk Powered by ConvertKit